Vienkārša spēlīte Android telefoniem: Running Gecko

Running GeckoAtcerējos, ka tad, kad pirms 2 mēnešiem Facebook ierakstīju par Running Gecko, es to neizdarīju blogā. Ir jālabojas un jāuzraksta arī šeit. Nav īsti pieļaujams, ka saturs parādās tikai slēgtajā Facebook ekosistēmā nevis blogā.

Kas tad ir Running Gecko un kāpēc es par to gribu kaut ko stāstīt? Tā ir pavisam vienkārša spēlīte Android telefoniem. Spēles autors ir Aija (tā, kura mana sieva). Šajā blogā gribēšu rakstīt par visiem viņas veidojumiem Android telefoniem. Būs vēlāk interesanti atskatīties, kā tad līdz katram nokļūts un kas sanācis, kā arī, kā lietas virzījušās tālāk.

Spēle tapa kā mācību materiāls. Izlasīja dažus rakstus, pamēģināja kaut kādu tutorial un sāka bakstīt savu pirmo Android programmu. Jāmin, ka tā bija ne tikai viņas pirmā Android programma, bet arī pirmais kods JAVA pasaulē. Pirms tam ar programmēšanu īpašas pieredzes viņai nebija. Kaut ko nedaudz bija darījusi pirms gadiem 8, bet ne sarežģītas lietas. Lai uztapinātu spēli, nācās apgūt daudz ko jaunu un ne viss gāja gludi. Bet apbrīnoju viņas pacietību un uzcītību, kura rezultējās spēlē. Jāmin, ka viņa ne tikai rakstīja kodu, bet taisīja arī visu vizuālo pusi. No citiem ņemti vienīgi audio efekti.

Spēle nav mēģinājums iekļūt kādos spēļu topos, bet saprast, kas tā Android programmu taisīšana īsti ir. Un mērķis noteikti ir sasniegts. Iegūtā pieredze tiek likta lietā, taisot otro programmu. Running Gecko spēles pamatdoma ir pavisam vienkārša. Gekonam ir jāskrien cauri dažādiem labirinta šķēršļiem, mēģinot nokļūt līdz galamērķim. Pirmie līmeņi ir pavisam vienkārši, bet vēlāk paliek sarežģītāki. Lai gekons pārvarētu šķēršļus, viņam ir jāsameklē dažādus palīgrīkus. Apēdot pārtiku, gekons sāk skriet ātrāk. Tā kā spēles mērķauditorija ir bērni, gekons nav ļoti ātrs.

Šīs spēles izveidošanai sekoja publicēšana Google Play veikalā. Daži novērojumi par to:

  • Spēles apstiprināšana notiek ātri (ja pareizi atceros, tad stundu jautājums).
  • Pirmajā nedēļā pēc publicēšanas tika saņemti piedāvājumi iegādāties dažādus pakalpojumus, kuri palīdzētu reklamēt spēlīti (piedāvājumi, protams, ne no Google, bet apšaubāmiem darboņiem).
  • Samsung valda Android pasaulē
  • Spēles auditorija ir arī: Irākā, Afganistānā, Indijā, Šrilankā un citās eksotiskās valstīs.
  • Grūti saprast kā spēli atrod potenciālie spēlētāji. Reklāmas neizmantojam. Bet teju katru dienu kāds uzinstalē.
  • Statistika. Kopējās instalācijas: 46. Aktīvās instalācijas: 15. Android 4.x lieto ~75% no spēlētājiem. Populārākais telefons: Samsung Galaxy S3.

2 comments

  1. Es jau pirms tam tev gribēju pateikt, bet aizmirsu. Nopumpējām ar vecāko dēlu spēlīti uz manu LG G4, diemžēl uzspēlēt neizdevās. Ielādējoties labirintam, spēle sāk nejēgā ēst procesora resursus un nofrīzo. Ir aizdomas, ka pie vainas ir telefona augstā izšķirtspēja, kas izraisa never-ending loop kaut kur programmā.

    1. Paldies par info. Pateikšu, lai paštuko par to, kas varētu būt pie vainas. Paši notestējām uz Galaxy S5 un Nexus 5. Ar tiem strādāja. Bet tam G4 vēl niknāka izšķirtspēja.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.