Divu dienu izbrauciens uz Klaipēdas pusi ar bērniem

Šīs vasaras ceļojumu sezonu nolēmām sākt ar izbraucienu uz Klaipēdas pusi Lietuvā. Tā kā Klaipēdas pusē līdz šim nebiju bijis, tad arī nekādas saprašanas par apskates objektiem nebija. Zināju vienu, kurš arī bija iemesls braucienam uz konkrēto apvidu – Dinozauru parks. Lai atrastu pārējos objektus, veicām pāris meklējumus Google plašumos un paņēmām pirmos atrastos, kuri daudz maz kvalificējās tam, kas varētu interesēt bērnus. Turpinājumā nedaudz par maršrutu un nedaudz sīkāk par apskates objektiem.

Nolēmām, ka brauksim piektdien, jo tad būs mazāka burzma. Turklāt sestdien vakarā jau būsim atpakaļ, kas dos brīvu svētdienu, lai atvilktu elpu pirms darba nedēļas. Vienas dienas atvaros bija plānots apmeklēt 2 objektus, tāpēc nekādas steigas nebija un katrā no objektiem varējām pavadīt tik daudz laika, cik nepieciešams, lai to izbaudītu pilnībā.

Pirmā diena

Google rēķina, ka ceļam (no Jelgavas) līdz Dino parkas vajadzēs 3h. Pieļauju, ka aptuveni tā arī bija. Turpceļā braucām caur Ezeri, jo nācās piestāt Kroņaucē. Labākas kvalitātes ceļš būtu, ja brauktu garām Šauļiem un pēc tam uz Klaipēdas pusi. Mums sanāca braukt pa mazākas nozīmes ceļiem. Bet neskatoties uz to, ceļi ir normālā kvalitātē. Kur sliktāki, tur saliktas 70 zīmes. Vietām gan ir remonti, tādēļ kādu minūti arī uz tiem vajadzētu ierēķināt (ja brauksiet tagad). Pašās brauciena beigās tikām līdz īstajam ciemam, kur visās malās norisinājās ceļa remonti.

Dino parkas

Citu apmeklētāju parkā nebija daudz. Iespējams, ka tas tādēļ, ka bija vēl agrs (bijām nedaudz pēc 11), kā arī tas, ka bija piektdiena.
Samaksājām par biļetēm (8.5€ x 2 par pieaugušajiem un 7.3€ x 2 par bērniem) un drīkstējām iet parka teritorijā. Tikām informēti, ka visas parka atrakcijas var izmantot bez papildus maksas. Uzreiz pēc ieejas ir ēstuves zona. Tur var tikt pie picas un kartupeļiem fri. Bet tā kā bērni tādas lietas neēd, tad mums šāda ēstuve nenoderētu. Nedaudz tālāk ir pirmās atrakcijas. Karuselis ar ponijiem, kā arī vilcieniņš kurš brauc uz riņķi. Nu gluži kā kādā lunaparkā. Meita iemēģināja abus un atzina par labiem esam. Tur pat blakus ir divi dinozauri, kuriem bērni (ja pareizi atceros, tad ne vecāki par 12 gadiem) var kāpt mugurā. Sākumā bērni izpriecājās par vienkāršu sēdēšanu, bet tad viens no darbiniekiem parādīja, ka pie roktura labajā pusē ir poga ar kuru iespējams dinozaurus “atdzīvināt”. Pēc pogas nospiešanas tie sāk kustēties, kas bērnu prieku paceļ vēl augstākā līmenī. Vēl viena atrakcija ir 5D kino. Neviens no mums uz tādu iepriekš nebija bijis. Izkratīja pamatīgi, ekrāns maziņš. Labi, ka filmiņa (animācija par dinozauriem) bija īsa, jo visu laiku baiļojos, ka tik nesagriežas kuņģis, gan man, gan bērniem. Visi nospriedām, ka kaut kas tāds nav mums. Nezinu, kā ar citiem 5D kino, bet te bilde nebija pārāk baudāma, turklāt visu laiku bezjēdīgi kratīja – vienalga vajag vai nevajag. Vēl viena no atrakcijām bija spoguļu labirints. Cimdi rokās un labirinta mājiņā iekšā. Šis gan bija labs, jo tiešām visi apjukām līdz sapratām, kā tikt ārā. Bērnus ir jāuzmana un visu laiku jāuzsver, lai uz priekšu čamdās ar rokām. Pretējā gadījumā var stipri ietriekties spoguļos. Tādu gadījumu bija neviens vien. Bez nosauktajām atrakcijām parka sākumā ir vēl viena otra, bet tās nebija pieejamas. Iespējams tādēļ, ka darbadiena.
Bet ne jau iepriekš minēto atrakciju dēļ braucām uz Dino parkas. Gribējām dinozaurus apskatīt. Tādēļ daži vārdi par viņiem. Uzreiz pēc sākuma atrakciju/uzkodu zonas ir ieeja parkā. Tas sadalāms divās daļās. Liels laukums ar 5 dinozauriem, kā arī bērzu birze ar apļveida taku, gar kuru izkārtoti dinozauri. Šķiet, ka kopumā ir 22 eksponāti. Daļa no tiem ir kustīgi un ar skaņu, daļa statiskas figūras. Kustīgie un trokšņojošie darbojas ar kustību sensoriem. Sensori viegli pamanāmi. Tādēļ, ja dinozaurs nekustas, zināsiet kurā virzienā pamāt. Daļa sensoru gan novietota tā, ka aktivizējas arī uz zāles kustību. Dinozauru skaņas ir punkts, kurā varētu veikt nedaudz uzlabojumus. Ir skaidrs, ka neviens nezina, kādas īsti skaņas dinozauri radīja, bet dažu eksponātu skaņas nemaz nepārliecināja (cits kā zilonis taurēja, cits kā sirēna). Turklāt gribētos, lai skaņas būtu skaļākas. Iespējams, ka tās ir pieklusinātas, jo, ja būtu skaļākas, traucētu. Paši dinozauri izskatās un kustās visai labi. Bildēs izskatās tādi plastiski, bet dzīvē drīzāk tādi gumijoti. Daļa dinozauru ir aptuveni reālos izmēros, daļa krietni samazināti. Tā kā pie katra dinozaura ir arī apraksts (šķiet, ka lietuviski un angliski bija), tad var saprast, kurš ir tuvu reālajam izmēram un kurš nē. Takas tālākajā galā ir vēl viens atrakciju laukums. Šoreiz tāds, kur bērni var izkustēties. Visai liela konstrukcija ar trubām, pa kurām paložņāt un slidkalniņiem, pa kuriem paslidināties. Atrakcijām gan bija viens mīnuss – saulē uzkarsušas un slidkalniņi (plastmasas) saelektrizējušies. Turpat blakus bija arī piepūšamās atrakcijas, kurās izlēkāties, bet mūsu apmeklējuma brīdī nestrādāja. Jau atkal norakstam uz piektdienas rēķina. Kas var būt pamatoti, jo tad, kad mēs staigājām, pa visu parku bija kādi padsmit cilvēki. Kamēr bērni pa atrakcijām darbojas, vecāki var aptūsties šūpuļtīklos, kuri iesieti turpat blakus atrakciju laukumam esošajos bērzos.
Metot loku atpakaļ, bērni izstaigājās pa senāka būvējuma rūķu mājiņām un izšūpojās šūpolēs. Ir pieejami arī katamarāni, ja interesē izklaides uz ūdens. Parka dinozaurus apgājām divas reizes. Mums viss pasākums aizņēma 2.5h. Šo parku noteikti varu ieteikt visiem, kuriem ir mazi bērni, jo viņi noteikti nepaliks vienaldzīgi. Ejot ārā no parka, obligāti jāiziet cauri suvenīru veikalam. Rotaļlietu cenas nezinu, jo pārliecinājām bērnus, ka mantu jau viņiem daudz, lai labāk uzēd pa saldējumam (tādi maksā 1€ gabalā).

Gamtos Perlas Zoo muzejs

Otrs apskatāmais objekts pirmajai dienai bija Zoo muzejs . Šis muzejs atrodas netālu no Dino Parkas (~15 minūšu braucienā uz Palangas pusi). Uzreiz jāmin, ka Zoo muzejs nav vienīgā lieta, kas tur atrodama. Šajā atpūtas kompleksā ir viesu māja, Safari un Zoo muzejs. Safari braucienā nedevāmies, bet ja interesē, tad tas ir ~ 30 minūšu brauciens, kura laikā var redzēt vilkus, bizonus, strausus un briežus (iespējams, ka vēl kaut ko). Mums interesēja Zoo muzejs, kurā ir apskatāmi daudzu dzīvnieku izbāzeņi. Var vilkt paralēles ar Rīgā esošo Dabas muzeju. Ja bērniem patīk Rīgas Dabas muzejā apskatīt dzīvnieku izbāzeņus, tad patiks arī šajā muzejā. Dzīvnieki ir dažādi. Gan pa mūsu mežiem klīstošie, gan no Āfrikas. Pieļauju, ka ne visiem šādas izstādes ir pieņemamas, jo īpaši tādēļ, ka tur ir retu dzīvnieku izbāzeņi. Grūti gan pateikt, cik īsti ir, piemēram, ziloņa vai žirafes izbāzeņi un kā viņi ir iegūti. Vajadzēja laikam uzprasīt uzraugam. Ja nu tomēr interesē šis objekts, tad dažas noderīgas lietas. Biļešu cenas: tiem, kas ir vecumā no 3 līdz 12 gadi biļete maksā 1.5€, vecākiem par 12 gadiem par biļeti būs jāatstāj 3€. Biļetes ir jāpērk viesu mājas reģistratūrā, tādēļ neskrieniet uzreiz uz halli.

Pēc izbāzeņu muzeja apmeklējuma devāmies uz Klaipēdu, kur bija plānots palikt pa nakti, lai nākamajā dienā dotos uz delfināriju. Naktsmājas izvēlējos tuvu vecpilsētai, lai no rīta varētu ērti ar kājām nokļūt līdz ostai (1.5km). Tā kā Klaipēdā nokļuvām jau vakarpusē, tad pēc nelielas pastaigas un vakariņām jau devāmies uz mitekli atpūsties.

Otrā diena
Nākamajā rītā startējām laicīgi, jo, lai gan aptuveni zinājām, kur ir vecais terminālis (prāmim), tādas īstas skaidrības nebija. Kā izrādījās, labi, ka izgājām lacīgi. Tas tādēļ, ka vispirms termināli meklējām Danes upes kreisajā krastā. Izrādījās, ka prāmji piestāj upes labajā krastā. Kad īsto vietu bijām atraduši, bija jānopērk biļetes. Par pirkšanas procesu arī īsti nebija skaidrības. Izrādījās, ka biļetes jāpērk biļešu automātos. Tā kā nezinājām, līdz cik gadiem bērniem brauciens ir bez maksas, nolēmām, ka pirksim katram pa biļetei. Nebija jau arī dārgi. Ja nemaldos, 0.8€ par biļeti. Kamēr zīlējām, kā ar automātiem darboties, pie mums pienāca kaut kāda darbiniece un ar krievu/zīmju valodu tikām skaidrībā, ka bērniem biļetes nevajag. Kad biļetes kabatā, gaidījām prāmi. Ja dodaties uz delfināriju, tad izmantojiet speciālos prāmjus. Tie kursē 1h pirms katras izrādes un aizved līdz pašam delfinārijam. Pēc prāmja sagaidīšanas un dažu minūšu pavadīšanas uz tā klāja bijām jau tikuši līdz galamērķim.

Klaipēdas Delfinārijs
Ja ieradīsieties pirms pašas izrādes (piemēram, ar speciālo prāmi, kurš no Klaipēdas vecā termināļa izbrauc 1h iepriekš), var sanākt pagarlaikošanās rindā pie biļešu kasēm. Kases ir vairākas – gan pie ieejas delfinārijā, gan ēkā, kas ir pirms delfinārija. Ja rinda kustētos normālā režīmā, tad būtu labi. Problēma tāda, ka uz delfināriju dodas daudzas tūristu grupas, bet grupu vadītāji lien rindas sākumā, jo viņiem esot priekšroka. Kaitinoši, lai neteiktu vairāk. Biļešu cenas bija: 9€ pieaugušajam, 6€ bērnam. Izrādes ilgums bija kādas 40 minūtes. Tā kā bērni līdzīgus delfīnu šovus bija jau vairākas reizes redzējuši iepriekš (Tenerifē un Gran Canaria), tad īsti nebija pārsteiguma momenta. Bet jāsaka, ka kopumā priekšnesums labs un arī pats delfinārijs ir plašs. Daudzos trikos ūdenī atrodas arī treneri. Ir arī viens otrs ar humoru pildīts uznāciens (piemēram, kad delfīns īsti “neklausa”, ko viņam norāda). Ja viņi vēl iekļautu tādas lietas, kā augstlēcienus vai delfīna “staigāšanu uz astes spuras”, tad būtu pavisam jauki.
Tu, iespējams, nodomāji, kādēļ mēs neapmeklējām akvāriju, kā arī Jūras muzeju. Atbilde pavisam vienkārša. Šie abi objekti atrodas rekonstrukcijā un būs slēgti līdz 2017. gadam.

Pēc delfinārija bijām nolēmuši ar kājām doties uz ostu (kādi pāris km). Ja ir slinkums iet, tad var maksāt cilvēkiem ar zirgu pajūgiem, kuri labprāt jūs aizvedīs. Mēs gan šo ekstru neizmantojām, pat neskatoties uz kučieru uzbāzību. Pa ceļam uz ostu apskatījām nelielu etnogrāfisko sētu, kā arī dažu kuģu korpusus. Tiklīdz tikām līdz ostai, redzējām, ka prāmis jau klāt. Piegāju pie biļešu būdiņas, kur iepirku 2 biļetes (0.4€ gabalā, jo brauciens īsāks) un dažus soļus vēlāk jau bijām prāmī. Tālāk jau pavisam īss peldējums un bijām otrā krastā. Vajadzēja paēst pusdienas. To arī izdarījām lietuviešu nacionālās virtuves ēstuvē Katpedele https://www.katpedele.lt/ , kas atrodas netālu no ostas. Cenas ļoti pieņemamas (lasi – lētāk kā, piemēram, Čili picā) un ēdiens garšīgs, kā arī atmosfēra un iekārtojums patīkams. Piepildījuši vēderus, devāmies uz auto un braucām uz pēdējo apskates punktu, kurš bija pa ceļam uz mājām. Pēc dažiem km pa ātro Klaipēdas šoseju bijām klāt.

Klaipēdas Mini Zoo

Piebraucot pie šī Mini Zoo, uzreiz kļuva skaidrs, ka tas ir īpašs. Tas tāpēc, ka bija dzirdamas gan eksotisku putnu skaņas, gan apkārt bija daudz apmeklētāju auto. Nopirkām biļetes un devāmies iekšā. Biļešu cenas: 4€ pieaugušajam, 2€ bērniem 3-7 gadi. Skolēniem un pensionāriem būtu 3€. Norēķini tikai skaidrā naudā. Pēc pirmajiem soļiem tapa skaidrs, ka šis nav standarta Mini Zoo. Ar Mini Zoo es līdz šim biju sapratis kaut ko tādu, kas redzams arī Jelgavas pusē – mazas kaziņas, aitiņas, kāds ponijs, trusis utml. Bet šeit mūs sagaidīja pūces, surikati, lauvas, tīģeri, pumas, lamas, pērtiķi, … Ieskatieties galerijā un jums taps skaidrs, ka šis nav standarta Mini Zoo. Uz vietas var nopirkt spainīti ar maizi (laikam 5€), ar kuru barot zvērus. Bet īsti tam jēgas nav, jo zvēri paēduši un īsti maizi nekāro. Ir daži zvēri, kuri staigā brīvā vaļā. Piemēram, ja iesiet un taciņas malā pamanīsiet kādu stirnu vai pretī jums nāks kāds lamas mazulis, neesiet pārsteigti. Apmeklējuma laikā redzējām jauna nožogojuma būvniecību. Nožogojums ļoti liels. Interesanti, kas tur tiks izmitināts.
Lai gan zvēru dažādība liela un tāpat bija interesanti, par apmeklējuma spožāko momentu kļuva iespēja apciemot tīģerēnus. Par šādu iespēju uzzinājām pavisam nejauši (viens no apmeklētājiem pateica). No sākuma domājām, ka tīģerēnus var apciemot ikviens, kurš izstāv rindu, bet, aizgājis līdz kasei, lai par to pārliecinātos, uzzināju, ka īsti bezmaksas prieks tas nav. Šķīros no 15€, tiku pie speciālas biļetes un visa ģimene tikām krātiņā pie 3 maziem tīģerēniem. Lai gan tīģerīši bija tikai 2 mēnešus veci, viņi jau bija visai lieli, ar platām ķepām un zobiņiem. Bērni dabūja iespēju 10 minūtes tīģerīšus paglaudīt un pabužināt. Dēlam viens no tīģerēniem pat nedaudz “iekoda” celī. Īsts kodiens jau tas gan nebija – vairāk nolaizīja, kā iekoda. Bet jautri tāpat bija. Tā kā tīģerīši no daudzajiem apmeklētājiem bija piekusuši, tad pārāk aktīvi nebija un vairāk gribēja gulēt kā spēlēties. Taču tāpat bija interesanti un šis nejaušais notikums bija smuks punkts uz i mūsu braucienam.

Daži reizēm aizmirst, tāpēc: https://endijs.com publicētās informācijas pārpublicēšana bez saskaņošanas ar autoru ir aizliegta. Lūgums respektēt autora/autoru tiesības. Paldies!

4 comments

1. Liels paldies par ļotiizsmeļošu aprakstu. Plānojam tuvākās dienās ar bērniem braukt, tieši domāju – ko un kādā secībā var apskatīt! ļoti noderīgs raksts!

2. Šajā nedēļas nogalē arī bijām Klaipēdā un iegriezāmies ieteiktajā ēstuvē Katpedele, bija šausmīga vilšanās! Pasūtījumu gaidījām gandrīz stundu, līdz neizturēja nervi un sākām jautāt cik vēl ilgi būs jāgaida, tad atnesa pēc 5 min. Pasūtīts bērniem bija makaroni ar sieru, pieaugušajiem cepelīni un kartupeļu sacepums. Nekas tāds, ko tik ilgi būtu jāgaida!
    Rezultātā sacepumā atradās mats, bet apēdot līdz pusei arī melns akmens apmēram 5 mm liels. Jautājām viesmīlei ko tas nozīmē, viņa tikai atteica sorry un viss, ne kādas citas porcijas vai kūciņas gabaliņa kā atvainošanos un vēl lika samaksāt par šo porciju! Arī bērnam makaronos bija kaut kāds neizprotams melnums!
    Zaudējām tik daudz laika un saņēmām lielu vilšanos!

1. Uh. Žēl, ka tā. Ja nu vēl kāds dodas, tad ziniet, var gadīties gan ļoti labas pusdienas, gan tādas, kuras nav vēlme atcerēties. :/

1. Paldies par šo aprakstu – izmantojām tieši šādu secību un viss bija super. Nakamreiz noteikti izveletos gan citu estuvi, jo si bija ne musu gaume , bet viss parejais super. Pirmaja diena braucam ari Safari un tas bija tik superigs piedzivojums – loti iesaku to nobaudit – dzivniekus barot no masinas , tie galvas baza masina ieksha :)
        + vel Iesaku atpakalcela iebraukt krustu kalnu apskatit- tas iznak tiesi pa celam uz majam.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.