Tiem, kam patika X-COM, jāpamēģina UFO: Alien Invasion

UFO: Alien InvasionŠodien izskatot RSS listes pamanīju, ka iznākusi jauna versija spēlei UFO: Alien Invasion. Tā kā vārds UFO spēļu sakarā man asociējās ar spēles X-COM pirmo daļu, tad nolēmu paskatīties nedaudz sīkāk. Lēmums bija pareizs un tagad zinu, ka beidzot esmu ieguvis vienu varen labu, turklāt bezmaksas spēli (šī ir atvērtā koda spēle).

Ja kāds nezina, kas ir X-COM, tad varu nedaudz pastāstīt. Tā ir spēle, kura pie spēlētājiem nonāca tālajā 1993.gadā. Pats viņu spēlēju vismaz 10 gadus atpakaļ. Toreiz bija tā laime, ka klasesbiedram mājās bija dators (par datoru atceros tikai to, ka tam bija 8MB RAM). Spēle izskatijās viņa aptuveni šādi:

X-COM

X-COM

Spēles pamatdoma – zemei uzbrukuši citplanētieši, no kuriem, protams, jātiek vaļā. Darbība notiek sūtot kuģi ar cilvēciņiem uz vietām, kur pamanīti citplanētieši. Cīņas notiek slaktējot citplanētiešus ar kādu no ieroču veidiem (šaujamieroči, granātas, durkļi utt.). Sākotnēji ieroči ir vāji, cilvēciņi neveikli (šauj garām, ātri krīt panikā utt.). Bet ar laiku cilvēciņi uztrenējas, tiek izgudroti jauni ieroči, bruņas (izpētot no citplanētiešiem iegūtos materiālus). Spēle ir bāzēta uz gājieniem. Tātad – no sākuma spēlētājs izdara gājienu ar katru no cilvēciņiem, tad pakustās citplanētieši. Ceru, ka aptuvena ideja ir dota.

UFO: Alien Invasion nav X-COM atjaunotā grafikā. Tā pilnībā ir aizguvusi domu no X-COM, bet piedāvā vēl daudzas jaunas iespējas. Turklāt spēli iespējams spēlēt ne tikai pret datoru, bet vairāku spēlētāju režīmā (izmantojot LAN vai internetu). Piemēram, viens spēlētājs var vadīt cilvēciņus, bet otrs citplanētiešus. Papildus tam, ir iespējams, ka katrā no pusēm spēlē 3 komandas. Ļoti gribētos šo izmēģināt dzīvē. Varētu būt visai interesanti.

Spēle ir veidota izmantojot stipri modificētu Quake2 dzinēju. Bet ar to uzreiz nevajag iedomāties, ka tas ir kaut kāds Quake klons. Un likumsakarīgi, ka tā kā tas ir Quake dzinējs, tad viss balstīts uz OpenGL.

Es pamēģināju spēli uzlikt uz Windows Vista, bet diemžēl palaist tā arī nesanāca. Iemesls tam ir ATI draiveri. Atradu forumos, ka neesmu vienīgais, kas saskāries ar šādu problēmu. Bet risinājumu tā arī neatradu.

Tāpēc lejupielādēju Linux versiju. Uzinstalēju. Mēģināju palaist, bet nesanāca, jo trūka 3 bibliotēkas (izmantoju Ubuntu Gutsy). Tās pieinstalēju un spēle aizgāja. Nebija vēl laika, lai īpaši iedziļinātos visās detaļās, bet esmu patīkami pārsteigts. Tad kad būs vairāk brīva laika, noteikti spēli kārtīgi paspēlēšu.

Lejupielādēt var no šejienes (Windows, Linux, MAC). Spēle aizņem ~400MB. Es novilku ufoai-2.2-linux.run. Uzinstalēt var sekojoši:
$ chmod +x ufoai-2.2-linux.run
$ ./ufoai-2.2-linux.run

Man trūka sekojošas bibliotēkas: libcurl.so.4, libSDL_ttf-2.0.so.0, libSDL_mixer-1.2.so.0.
Pirmo no tām uzinstalēju izmantojot:
$ sudo apt-get install curl
Bet pārējās divas sameklēju ar Synaptic Package Manager.

Spēles reklāmas video:

Tiem, kam nerāda, var mēģināt skatīties YouTube.

Daži reizēm aizmirst, tāpēc: https://endijs.com publicētās informācijas pārpublicēšana bez saskaņošanas ar autoru ir aizliegta. Lūgums respektēt autora/autoru tiesības. Paldies!

7 comments

  1. “ka tā kā tas ir Quake dzinējs, tad viss balstīts uz OpenGL.”
    Maldies. Quake 1 dzinējs bija pure-sofware renderings.
    Tikai sākot ar Quake 2 dzinēju tika ieviests OpenGL. Bet sofware renderings no Q2 dziņa netika mests ārā. Tas tur joprojām vēl ir.

    Par pašu X-COM’u: vēl jau bija iznācis arī oficiālais sīkvels – UFO: Aftermath (ja nemaldos, tad 2003 gadā).

  2. Interesanta piezīme. Nebiju iedomājies, ka Quake varēja būt arī software rendering dzinējs. Bet katrā ziņā, neskatoties uz to ka Quake2 ir arī software rendering dzinējs – spēle izmanto OpenGL.

    Man kaut kā nebija sanācis spēlēt citas X-COM daļas. Tik vien kā pašu pirmo. Atceros, ka tad kad to mēģināju palaist uz 566 celerona, tad bija visai jautri. Jo cilvēciņi pārvietojās tik ātri, ka nebija iespējams pamanīt kustības.

  3. Interesanti. Būs jāizmēģina, ja iepatiksies varētu domāt arī par spēlēšanu tīklā ;)

  4. Pamēģināju šito UFO:AI. Nu galīgi nav tas, kas vecais X-COM’s. Dikti nepatikās. Gan interfeisa ziņā, gan geimpleja ziņā. Drusku citādāk šis tas tur ir izkārtots (lasīt – *manuprāt* neērtāk un neinteresantāk). Vecais bija kudiš labāks. Tagad esmu uzlicis to, ar gūgli easy atrodams, un gremdējos atmiņās ;)

    Btw man uz Windows XP arī bija problēmas to palaist. Sūdzējās, ka nav HW akselerācija (uz ATI HD2600). Visa problēma bija līkais SDL.dll fails. Paņēmu to aizstāju ar paša kompilētu SDL.dll failu no SDL bibliotēkas sourcēm un viss aizgāja bez problēmām. Nezinu, no kur UFO:AI developeri izrakuši tik līku dll failu.

  5. Nu jā- man bija tas pats Errors sakarā ar video.
    UFO:AI lapā jau arī bija teikts, ka nebūs X-COM jaunā grafikā, bet kaut kas jauns. Man gan sanāca tikai minūtes 5 paklikšķināties – likās tīri OK. Bet nu to jau redzēs. Varbūt būs vilšanās tā kā tev. Bet es ceru, ka tomēr patiks.

    Starp citu – vecajam X-COM lai uzliktu (neesmu pameklējis) vajag kaut kādus emulatorus utt.? Jo cik atceros, ka pat ar celeron566 bija grūti spēlējams, jo nebija spēle tādiem ātrumiem paredzēta. Sakārdināji – gribu uzpsēlēt veco versiju.

  6. X-COM var darbināt izmantojot DOSBOX gan logos, gan nixos. UFO: AI – sākumā jāpiešaujas pie vadības, kas ir savādāka kā X-COM, kā arī mazliet jāiedziļinās, bet nesakiet man, ka ar X-COM arī sākumā nebija tumša bilde, kamēr prātā sakārtojās visas atkarības un kombinācijas. Domāju, ka džekiem ir sanācis diezgan OK.

  7. Par to veco X-COM: laid vai nu zem DOSBox, kuram var likt emulācijas ātrumu cik lielu vai mazu vien vēlies. Vai arī ir pieejam tā Windows versija, kura man piemēram uz Q6600@2.4GHz (Intel Quad Core) nemaz nekur neskrien.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.